5 najciekawszych filmów 2013 roku

23 Sty

Na wstępie zaznaczę że nie jestem wielkim znawcą kina. Daleko mi do wiedzy i wrażliwości krytyków filmowych. Jednak w dzisiejszych czasach nikt już nie kręci filmów, które mają zaspokajać gust wyrafinowanego odbiorcy. Filmy mają się podobać masowemu odbiorcy, mają docierać do jego masowej wrażliwości. A ja za takiego się uważam i dlatego mam prawo powiedzieć co mi się podoba a co nie:)

Dziś o tym co dobre, czyli o 5 filmach, których już nie mogę się doczekać i mam nadzieję, że uda mi się je obejrzeć na wielkim ekranie. A jeśli tak się stanie, z chęcią podzielę się swoją opinią z Wami.

5 miejsce: Kac Vegas III

Data premiery jeszcze nie znana.

Film który równie dobrze mógłby znaleźć się na pierwszym miejscu tej listy jak i wogóle się na niej nie znaleźć. A to dlatego że wiem czego można się spodziewać po chłopakach. Choć producenci zapowiadają że nie będzie już wesela i wieczoru kawalerskiego (bo w sumie kto tym razem miałby się żenić?:)), to i tak wiadomo jaka będzie sekwencja zdarzeń. Niewinna zabawa, urwany film, a potem dociekanie co tak naprawdę się wydarzyło. No i oczywiście zdjęcia z imprezy przy napisach końcowych. Czyli wszystko po staremu… chyba że się zdziwię:) I na to właśnie liczę, a jeżeli tak się nie stanie to przynajmniej się pośmieję, bo pod tym względem Kac Vegas z każdym kolejnym filmem tylko się rozkręca.

4 miejsce: Poradnik pozytywnego myślenia

Data premiery: 8 luty

Gdy oglądałem pierwszy zwiastun tego filmu po 30 sekundach zacząłem ziewać. W filmie gra Bradley Cooper, więc pomyślałem że to jakieś melancholijne romansidło, wybitnie dla kobiet. Skreśliłem go w swoich myślach i miałem już nigdy nie wrócić do tematu. A jednak, przypadkiem trafiłem na drugi zwiastun. I co? Zaintrygował mnie. A jeśli dwa różne zwiastuny tego samego filmu wywołały dwie tak skrajne reakcje to coś w tym filmie musi być. Film robi wrażenie przybijającego, opowiada w końcu historię człowieka z problemem. Z drugiej jednak strony bezkompromisowość głównego bohatera czyni go całkiem zabawnym i daje nadzieję na przyjemnie spędzone dwie godziny. Ale to tylko zapowiedzi, a to jaki film jest naprawdę… sprawdzę już niedługo. A tymczasem załączam ten lepszy wg mnie zwiastun:

3 miejsce: Lot

Data premiery: 22 luty

Denzel Washington i wszystko jasne. Ten facet po prostu nie gra w filmach, które nie są dobre. Ale mi w tym filmie podoba się co innego. Uwielbiam samoloty i wszystko co jest z nimi związane. A ten film opowiada historię pewnego lotu. Pechowego lotu, ale z happy endem… No właśnie, czy aby na pewno z happy endem? Przykład bohatera tego filmu pokazuje, że życie czasem płata figle i sprawia, że oczywiste staje się mniej oczywiste. Że bohaterowie w jednej chwili stają się wrogami. A jaki jest tego finał? Sam jestem bardzo ciekaw i dlatego czekam na ten film z niecierpliwością.

2 miejsce: Drogówka

Data premiery: 1 lutego

Polskie kino jakie jest każdy widzi. Trudno w nim szukać prawdziwych perełek, ale czasami się zdarzają. Z całego serca liczę, że Drogówka właśnie taka będzie. A tak naprawdę liczę, że nie będzie kolejną „komedią pomyłek” z plejadą „gwiazd” polskiego kina (brak Kota, Frycza, Szyca i Karolaka już jest dobrym prognostykiem) . Mam nadzieję zobaczyć dobre kino osadzone w polskiej trochę szarej rzeczywistości, a nie tej z TVN-u, gdzie 30-letni bezrobotni jeżdżą luksusowymi autami, mieszkają w wielkich willach w centrum miasta i całe dnie spędzają na spotkaniach ze znajomymi w restauracjach. Mam nadzieję, że się nie zawiodę, bo jeśli tak się stanie to już nigdy nie wydam 30zł na film „Made in Poland”.

1 miejsce: Wielki Gatsby

Data premiery: 14 czerwca

Nie czytałem powieści, nie lubię Leo Di Caprio, nie do końca wiem o co chodzi w tym filmie, a mimo to – wszystko mi mówi że muszę go obejrzeć. Podświadomie czuję że będzie rewelacyjny. I tylko szkoda że muszę jeszcze poczekać 5 miesięcy na premierę.

 

Zdjęcie na głównej: 4freephotos.com

Komentarze 2 to “5 najciekawszych filmów 2013 roku”

Trackbacks/Pingbacks

  1. Dlaczego każdy Polak powinien obejrzeć Django « vaglo.wordpress.com - Luty 13, 2013

    […] Jest to drugi po Poradniku pozytywnego myślenia film, który oglądałem w tym roku i jednocześnie drugi, który naprawdę mnie zachwycił. A przede mną jeszcze parę naprawdę dobrych filmów, o których pisałem w moim wcześniejszym poście. […]

  2. LOT – Świetny film, ale nie dla każdego! « vaglo.wordpress.com - Luty 19, 2013

    […] jest naprawdę rewelacyjny: wciągająca fabuła, świetna gra aktorska (tak jak myślałem nie zawiodłem się na Denzelu Washingtonie) oraz idealnie dobrana muzyka, która sprawia że […]

Skomentuj

