Recenzja filmu Poradnik Pozytywnego Myślenia

29 Sty

Silver Linings

W dniu dzisiejszym miałem okazję uczestniczyć w przedpremierowym pokazie filmu „Poradnik Pozytywnego Myślenia” i tak jak obiecałem wcześniej, nadszedł czas bym podzielił się swoją opinią na temat filmu.

Idąc do kina byłem pełen obaw. Bałem się że dobry trailer okaże się wycinkiem tego co w filmie najlepsze, a pozostałe 1,5 godziny filmu zanudzi mnie na śmierć. Nic z tych rzeczy! Film nie jest dramatem, ale wzrusza. Nie jest komedią, ale bawi (nie do bólu brzucha, ale inteligentnie, ze smakiem). Jest przede wszystkim świetnie nakręconą historią z bardzo dobrą grą aktorską (słowa uznania szczególnie dla Jennifer Lawrence). Film zbliża widza do bohaterów, pozwala mu poczuć to co oni, bo w sumie opowiada historię każdego z nas. Opowiada historię ludzi uwarunkowanych przez otoczenie, doświadczających różnych życiowych problemów, którzy poszukują szczęścia, poszukują siebie.

Mimo, że film utrzymany jest w dosyć ponurej, przybijającej stylistyce (dość powiedzieć że słońce pojawia się tylko raz i to w dniu, który okaże się dla bohatera najczarniejszym), to wyszedłem z kina naładowany pozytywną energią i pozytywnym myśleniem. Historia bohaterów opowiedziana jest w sposób groteskowy, lekki, czasem wręcz zabawny. Film ogląda się tak jakby się jadło pyszne ciastko. Najpierw smak wydaje nam się obcy, potem coraz bardziej nim się delektujemy, aby na koniec żałować, że już się skończyło.

Film z całą pewnością zasłużył na to aby znaleźć się wśród nominowanych do Oscara, bo mimo że opowiada historię romantyczną daleki jest od tego co oferują przesłodzone komedie made in usa. A czy kończy się happy endem? To już musicie zobaczyć i ocenić sami…:)

Jedna odpowiedź to “Recenzja filmu Poradnik Pozytywnego Myślenia”

Trackbacks/Pingbacks

  1. Dlaczego każdy Polak powinien obejrzeć Django « vaglo.wordpress.com - Luty 13, 2013

    […] to drugi po Poradniku pozytywnego myślenia film, który oglądałem w tym roku i jednocześnie drugi, który naprawdę mnie zachwycił. A […]

Skomentuj

